Wednesday, August 17, 2011

keta vs rumah

As-salam..

just nk bagi pendedahan kpd anda yg lelaki. yg pompuan nk taw boleh gak. nnt lepas kahwin atau sebelum, apa yg kita nk pilih utk beli dulu? keta atau rumah.

'kalau ada keta, senang sikit nk jalan2. stay kat umah mentua ka rumah mak dulu ka. nnt boleh cari rumah.'

'beli rumah dulu la.' nak tiduq mana nnt? tapi rumah mahal sgt la.'

hoho. bagi aku la kn, pendapat saja. baik beli rumah dulu la. sebab apa ampa taw? harga rumah akan sentiasa naik dan mustahil akan turun. MUSTAHIL. so kalau beli awal, boleh dapat harga murah. beli lambat, mahal. harga rumah la ni (1 lot) sbyk 200k(area alor star) sebijik. harga dulu2 dlm 60k. area kl aku xtaw la. melambung2 naik. harga rumah mustahil akn berkurangan sebab tanah atas muka bumi ni akan sentiasa berkurangan dek peningkatan penduduk.

bila pemegang geran tanah taw situasi ni, mereka akan jual tanah dgn harga mahal. pihak pemaju pulak akn bina dan jual rumah dgn harga yg lebih2 mahal dr harga tanah. nk untung la. so sebab tu mustahil harga rumah akn berkurangan.

tambah2 pulak sapa2 yg plan nk buat anak sampai 10 orang, mesti fikir dulu pasal wasiat.
'tanah ni aku nk bg kat anak sulong. eh, anak bongsu xdpt tanah?'

tp xpa, kalau tanah tu kerajaan nk beli ka maxis nk beli ka (nk buat pencawang), tu kira 1 durian runtuh la. sebab UNTUNG!! sewa tanah sebulan < 10k.

so, belajaq rajin2 dapat keja besaq2  ,beli tanah banyak2 dan buat anak byk2. LOL. renung2 kan dan selamat beramal.




Saturday, August 6, 2011

lelaki igauan?

As-salam..

tadi check kat fb, aku terjumpa sesuatu yg mnarik. ada dak pmpuan ni forward post pasai lelaki.


♥ Lelaki yg BAIK : lelaki yang boleh bimbing wanita ke jalanNya ~♥
Lelaki yg COMEL : lelaki yg berpakaian baju melayu @ jubah dan menuju ke masjid ~♥ Le
laki yg SWEET : lelaki yg selalu bercakap dengan nada yg rendah ~♥ Lela
ki yg ROMANTIK : lelaki yg menghadiahkan sebuah doa setiap hari ~♥ Lelaki
yg CHARMING : lelaki yg mengingatkan si dia tentang ibadat ~♥♥ITU lah
Lelaki yg menjadi igauan wanita♥♥ :)



haha. aku gelak sbb bnda ni dah kurang relevan. bukan 100% relevan. kurang!. sebab pmpuan zmn la ni (bkn smua, mostly) xtgk dah la kriteria2 ni. nk taw sapa laki2 igauan wanita?




   mamat korea rambut hitam lurus mata sepet kulit putih. kalau mai malaysia keja sapu sampah pun pmpuan nak!  


                                       beckham! reti men bola mcm cron ngan ozil           


aku kalau nk pilih pasangan hidup, mintak simpang la dari jadi mcm salji. salji, bnda yang xdak kat malaysia (kalau import ada la). dulu aku suka gila fly, boleh men salji. 1st time memang best. dok dlm 2-3 hari cmtu, dah bosan dan rasa annoying. sebab bila salji masuk dlm kasut, cair dan stokin berbau. lagi 1, kalau x berhati2, boleh tergelincir jatuh. kena wipe salji kat cermin keta lagi 1 hal. (aku xdak keta)


so, expectation trhadap salji yg sudah skian lama tggu, rupa2 nya hampeh. time tu baru rasa tertipu. anyway, aku berharap peratus relevan ttg post fb tu akan sentiasa meningkat.


tgk la video ustaz idrus ni kat bawah. sambil gelak, sambil dpt ilmu. :)