Tuesday, December 31, 2013

2014:barang naik

As-salam..

Happy new year. Selamat mnyambut tahun baru 2014
azam2 tahun 2013 dah jd realiti atau mimpi?

aku lebih kpd nk cita pasal politik/finance negara la. best. you see, rakyat malam 31.12.13 telah turun ke dataran merdeka sebagai tanda memprotes atau berdemo utk kerajaan turunkan harga kos sara hidup dan mansuhkan cukai gst. namun permainan kerajaan utk menidakkan demonstrasi ni dgn kawalan media (buat propaganda utk menutup mata sesetengah rakyat) dgn mnyajikan konsert2 dan melabelkan perhimpunan tu sebagai "haram". ada pulak pokcik kata rakyat bersetuju dgn kenaikan harga barang sebab dia x terima sebarang aduan. habes tu rakyat yg sepuluh ribu yg turun perhimpunan tu bersetuju ka?

amek hampa 4 konsert!

antara orang yg bersetuju dgn harga kenaikan barang

UAI juga bersuara

dan yg aku plg sedih currency MYR. 1€ = RM4.51. tgkla trend graf ni. boleh nmpak "tangga" atau fasa MYR jatuh mendadak. dan dikala barang2 naik ni la anak tiri jib a.k.a anak kandung rosmah bole beli kondo RM110 juta kat new york. Seriously? menabung?

persoalannya, malaysia ni siapa punya? tanah yg dikongsi dgn 30 Milion orang dgn ada badan yg mnguruskn hal ehwal perbendaharaan  dgn adil bernama "kerajaan" atau 1 syarikat perniagaan?

close your eyes. ask yourself: mati nanti nak bawak duit/harta benda ke masuk ke kubur? kejar dunia igtlah halal haram dan amal jariah.



Thursday, December 12, 2013

Kebangangan yang disanjungi

As-salam..

Halo. Dalam era moden ni ampa perasan x lahirnya geng2 ..,, hmm idk what a good word for bangang, ah to hell. geng2 bangang!! (selain dari macai.)

geng2 ni wat video bangang, upload di utube, jd viral, popular, dan menang trofi anugerah whatsoever sbg pengiktirafan ber"bakat". contohnya bobo, dak kapel seminggu, dak mata cantek comei dan megaboys. aku xtaw apa yg specialnya ttg depa ni sampai ada orang berpendapat depa ni berbakat. seriously can som1 explain?

bg aku, "berbakat" ni dia mnggunakan kepandaian/kekreativiti depa tersendiri utk mnyuarakan pendapat mereka dgn beradab. ang pndai wat video, wat video. utk mendidik/memandaikan masyarakat/penonton. mcm matlutfi. ang pndai men gitar, wat video men gitar. entertain the audience, mcm sung ha jung. ang pandai twerk kepala, twerk la. jgn uplod. org tgk mluat. tu bkn bakat dah namanya.

"arts"
aku rasa apa media pkiaq, "to hell with arts, as long as i get money! geng2 bangang, mic up!"

twerk kepala, wat lagu lirik sampah. iktiraf berbakat. sigh.
x sama mcm lagu 90an. dah 20-30 tahun still orang nyanyi