Monday, June 27, 2011

jigoku shojo

As-salam..

aku baru abeh tgk cita anime Jigoku Shoujo(season 3). Best btul anime nih. ia cita pasai kehidupan manusia yg dipenuhi dgn dendam. cita bagaimana dendam manusia yg akan sentiasa berulang2. tp x selalunya orang yg berdendam tu jahat. man, seronok gila. aku dapat mesej yg editor anime ni nk sampaikan..

but, cita dia agak bosan, sebab dia punya tone sama ja. monoton. spoiler alert, episode 1 dgn 3 episod last setiap season yg paling bermakna. episod lain sama ja. tp kalau nk tgk, kna tgk dari season 1 pastu Futakomori n lastly Mitsuganae, baru phm.

                                               
                                                 
ok. sambung stadi. silent fb.

Sunday, June 19, 2011

Hari Ibu

As-Salam..

bekenaan Hari ibu yg kita sambut pd bulan mei hari ahad minggu pertama, aku dgr2 ada yg ckp xboleh sambut sebab tu perayaan agama lain. Tp, bg aku (time tu) boleh ja, asalkan x bukak aurat n laggar syariat sudeh.
But i'm totally wrong. it's all clear when i see this ceramah


Wallahu'alam

Saturday, June 4, 2011

homo

As-salam..

aku dah muak dah dgq:

"suka ati aku la lesbian ka gay ka, ada kacau duit hang ka?"

"memang orang benci ngn kami( gay / lesbian). eei tolong skit. dari korang nk ceramah kat kami, baik korang gi ceramah kat mat2 rempit tu dulu. kami mcm ni, biar kat kami la. sekurang2 nya kami x kacau orang lain mcm mat rempit tuh."

"gay ke lesbian ke, it's a human right kan?"

kenapa ada orang homo ar? something wrong with their sexual desire.. homo mmg la x kacau duit orang lain, tp bila kena laknat, turun bala kat semua orang. maw ka negara kita yg aman damai nih dilanda tsunami ka, gempa bumi ka.

aku xtaw nak cakap apa dah. rasa cm nak cita pulak kaum Luth kat depa, bagaimana Allah menterbalikkan bumi kaum Saddum. tp kalau cita, cam x berhikmah pulak. kita kena tarik depa skit demi skit supaya depa paham. pastu baru cita pasai azab neraka. tak gitu?

seriously, aku mmg pelik dgn geng2 homo. cmna la desire depa boleh sangkut kat sesama spesis? aduuuh! anyway, tgklah vid ni dan jgn lupa baca komen2 kat bawah tuh. ni video kat malaysia beb! it's a human right kan?

tgk jgn x tgk.klik sini. XD
hingga akhir nanti~