Showing posts with label israel. Show all posts
Showing posts with label israel. Show all posts

Sunday, November 25, 2012

Rise of Nations

As-salam..


dah lama x men game ni.
Sapa penah men game ni? best gila. aku bg 4.99/5 stars or 99.99% best.

background:
game rise of nations(ron), based on real-time strategy game mcm red alert or age of empire. tp apa yg uniknya, game ni mmg based on today's technology. start dari zaman batu, buat bendang, tebang pokok, buat barrack, train askar, serang kampung len, and command. yg penting kna buat university, so that boleh advanced ke zaman baru lepas tu, classical age. player has more choices on askar,buildings,sources etc..

ages:
ancient-classical-mediaeval-gunpowder-enlightenment-industrial-modern-information (today's tech.).

smpai kat information age, player boleh bwat nuclear, bom negara lain, and conquer. library pulak boleh bwat laws like  Missile Shield, World Government, Global Prosperity, dgn Artificial Intelligence. cek google kalau nk taw.

nations:
germany, french, china, japan, greece, russia etc. stiap nations ada speciality masing2. malaysia x tersenarai.

war/peace/alliance:
player start dgn 'peace' mode dgn 7 nations lain pd zaman batu. setiap nation ada territory sndri. so as time goes, territory ni akan bekembang and penuh map. negara mana yg territory dia kecik (lets say B), akn dknakan tribute('cukai') dari nation yg besaq (lets say A). kalau deny, war is declared. A akan serang B and B kicked-out. lets say B ada ally(B1), so A kna beperang dgn B1 tu jgak. kalau ally tu territory dia lg besaq/technology lg mantap, better A bwat peace agreement ja dgn ally tu. so dat means, no war. bila A dah bsedia, A boleh declare war dgn B1 and conquer.

what i want to say:
this game tells me the truth about today's politics. israel bwat peace agreement lepas serang gaza. u know why? boycotting their goods affect them and people around the world start to give negative expressions to them. so they're(zionists) like "ok. stop this war. let their anger cools down. let they feel peaceful. let they forget about gaza sometime. let they start buying our goods. let them have fun a little bit. then we continue this sh*t."

sapa percaya janji manis israel laknat tu mmg 'genius'. bukan dah tertulis dlm Quran, "tidak akan sesekali Yahudi dan Nasrani meredhai kamu shingga kamu ikut cara hidup mereka" ? (2:120)

Sunday, November 18, 2012

gaza

As-salam..

tgh hot kt page fb mahupun di dada akhbar skrg ni, ialah gaza. most people share about what's going on in gaza, pics kanak2 palestin dibunuh, boycott mcd. sgguh sedih. kecik2, tanpa dosa dah dibunuh. i don't know whats tntera zionis think. mybe 'killing people is fun'?

x ketinggalan ada jugak yg share qunut nazilah dan mintak smua muslims utk baca dlm stiap solat. well, aku dah lupa doa qunut tu, sebab dah lama x baca. hinggalah smlm, aku mimpi. ada orang ajaq aku doa qunut tu. dia baca sepatah demi sepatah dgn nada yg bgitu semangat. aku follow ja stiap bacaan tu. sblum mimpi tu habes, dia begging aku sgt2 utk amalkan.

bangun ja dr tidoq, aku dah boleh igt dah. xtaw la siapa orang tu atau just minda bawah sedar.

jom amalkan doa qunut nazilah. doakan keselamatan saudara2 kita di sana dan kehancuran tentera zionis. inshaallah.