Showing posts with label jalan2. Show all posts
Showing posts with label jalan2. Show all posts

Wednesday, January 4, 2012

tanah besar britain

As-salam.

Bila p? dgn sapa?
28.12.2011 - 3.1.2012. 3 hari kt london. 4 hari kt sheffield. p dgn bangjat, ashiq, izuan, jandal, azwan, paan, sungai, hafiz, kibod, hanis.

p melawat mana?
london-sheffield-manchester-liverpool. london ada byk tmpat menarik cam london eye, bridge, bigben, musium lilin. yg best stadium bola. yg paling best jumpak kawan2 lama kt sheffield dan manchester.

stadium mana yg best?
old trafford - manc city stadium - emirates - stamford bridge - anfield.

duit perabeh(spend)?
secara keseluruhannya 500euro telah berjaya dihabiskan. 107euro flight p(turun kat london stansted airport) 50 euro(naik kat manchester aiport) accomodation 20 pound kat malaysian hall. the rest is for transportation and makan2. barang sebenir(souvenir) beli skit ja.

currency?
1pound = 1.2056 euro = RM4.8908

tidoq kat mana?
2malam 2 hari kat malaysian hall. 20 pound student price(kna tunjuk id student). ok jugak la. selesa. siap ada kantin kat bawah hidangkan makanan malaysia. mahal/murah aku x kisah. janji dpt makan nasik smbai petai. haha. hari2 strusnya tidur kat umah jan(sahabat kt intec).

mcmna dgn transport?
kat london naik tube(train) sudeh. tp kena pandai baca la line2 dia. kalau dah pandai baca senang hidup. xyah penat2 jalan kaki. kat sheffield dll tu naik bas ja dah cukup.

nota: seronok jalan2 nih, sambil tgk keindahan alam yg Allah ciptakan, dan jumpa membe2 kisas/intec dulu.
gambaq bole tgk kat fb aku.





Monday, September 5, 2011

Krabi

As-salam..


Aritu, 2hb hingga 3hb aku ngan famili p melawat krabi. xtaw kat mana krabi? kat thailand la. pejalanan memakan masa 6 jam dgn keta. better kalau nk kluar msia isi tangki minyak sampai penuh, sebab minyak kat siam mahal. 2x ganda dari minyak di msia.

dari bukit kayu hitam ke krabi. siap passport!


konvoi 2 bijik keta akhirnya sampai la kami kat ao nang beach, krabi. tidoq kat ao nang beach resort. boleh tahan dia punya harga dan puas hati la. bilik lawa, dekat dgn pantai pulok. aku xkisah sgt, bukan aku bayar.wakaka .

 bilik ni dalam lingkungan rm 100-200 semalam. deluxe class
depan hotel.

esoknya kami p melawat kat pulau2 sekitar. mmg best!!!! alhamdulillah cuaca elok, boleh snorkeling ngan aman. tgk batu karang, timun laut / gamat. best baq hang. ayaq jernih ikan jinak.

hoho. rasa nk bela lam akuarium ja

gambaq x uplod ke fb. ke picasa . soon.