Showing posts with label 2012. Show all posts
Showing posts with label 2012. Show all posts

Wednesday, December 12, 2012

21.12.2012

As-salam..

aku rasa semua dah tgk movie [2012] .

dari tules post tu hingga la 10 hari lg 2012, cepat btul masa belari. the rumors say the world will end at 21.12.2012.

orang islam, selagi dia berpegang pd quran dan sunnah, xkan percaya benda ni. tarikh hari kiamat ialah rahsia Allah. manusia x mampu berfikir, even mayans.

pun begitu, ada jugak manusia yg percaya. hingga takut sgt dgn armageddon ni, sanggup dia blnja duit ratus2 ribu nk buat kapal. [link]

persoalannya, dari mana kita taw rumors ni? obviously, dari movie. kalau xdak movie 2012 tu xkanlah kita rajin2 nk google "what mayans said about armageddon".

see, movie 2012 bkn ja movie yg hny entertain people shj mcm spiderman ,the avengers, transformers. but affected the way peoples live. kalau producer tu x publish movie 2012, mst manusia2 x gelabah mcm mamat kt china tuh.

kdg2, kita terasa takut dgn hari kiamat besaq, yg mana bulan jatuh ke bumi, planet2 belaga antara 1 sama lain, mak tnggai anak, saudara x knai saudara, yg terjadi hny skali.

tp selalu, kita x terasa takut dgn hari kiamat kecik, yg selalu terjadi pd orang skeliling kita, iaitu mati.



Sementara kita masih hidup ni, rebutlah stiap saat utk tmbahkan pahala dan kurangkn dosa. kalau nk compare amal ibadat kita dgn para Sahabat, tabi'in, mmg cap ayam. tp jgn putus harapan dgn rahmat Allah. Bykkan berselawat kpd Nabi Muhammad SAW kerana bagindalah yg hny boleh mmberi syafaat di padang mahsyar. "ya Ummati, sallimna" (ya umatku, berkumpullah.) sedangkan para Rasul lain hanya "Nafsi²"(sendiri²).

Friday, November 20, 2009

2012


aku dah tgk 2012. mcm ni la sinopsis dya:

tahun 2012:
solar flare smakin mengganas and emit neutrino2 ganas, menyebabkan kerak2 bumi semakin ganas. isu 'keganasan' kerak bumi ni dipandang rendah oleh smua org time tu. tp ada org yg prihatin. dya kata kiamat jadi 21.12.2012 n bnda ni sama dgn kepercayaan puak maya.

21.12.2012.
bumi meletop sana sini. hero naik flight tp slamat. dya kna naik kapal selam yg dibuat atas gunung kt china. pastu ada byk babak2 saspen. last2 skali depa dpt naik kapal tuh n hidup smpai tahun 0001(permulaan tahun abad manusia)

komen aku:
overall, best. tp jln cita mcm cita nabi Nuh. siap bawak binatang2 naik kapal tu skali. pastu air laut datang, kapal tu slamat belayar. ahhh. aku dah taw la bnda ni..
lg 1, mmg btul la gmbaran mat2 saleh . hari kiamat nt, mak x knai anak. anak x knai mak. smua pakat lari selamatkn diri tp smua akan mati. yg kurangnya, kiamat bermakna bumi akn HANCUR. bulan akn jatuh ke bumi. tp dlm cita ni, hero slamat lpas hari kiamat. WTFun?

sapa yg xtgk lg, elok2 la tgk. download ke, bli vcd pirate (sokongla barangan ori) ke, tgk kt wayang ke.. berbaloi baloi