Showing posts with label aidiladha. Show all posts
Showing posts with label aidiladha. Show all posts

Tuesday, October 30, 2012

Eid ul-adha 12

As-salam..

Raya tahun ni beraya kat bilik sorang2. bkn nk orang ksian ka apa, aku xdak mood nk beraya. cukupla skadar smyang raya+takbir dgn muslims lain kat uni. uni aku ada surau :)

so skrg hidup xmcm orang. stadi-game-stadi-game . dunia luar haram xtaw apa2. berita xbaca. cuma berita pelik2 ja mcm blog. ok, ampa ckp aku patut bersosial. p jmpak kawan ka parti ka apa, tp dah skian lama hidup dlm 'radius stadi' + lonely, susah aku nk summon mood yg dah hilang.
sh*t, I'm turning to a nerd slowly.

thanks buang masa 10s to read this post. (y)

aidiladha11 bez


Tuesday, November 8, 2011

Eid ul-adha

As-salam..

semalam, 6.11.11 ialah hari raya eidul adha. apa yg best bg aku raya ni,,ialah makan daging, cicah dgn air asam. slurp. nasik boleh p smpai 3-4 pinggan woo. tapi tahun ni aku kna korban nikmat mkn daging + air asam sbb aku kt perantauan. tak sedih. tapi gembira. buat apa sedih2 time hari raya.

so, utk mgelak kebosanan, aku betolak ke weingarten. 120 km dr tmpat aku. bknnya xmaw raya kat tmpat aku(schwenningen) tp xdak orang sgt. ada 3 orang je yg available. kat weingarten rmai skit. ada la dlm 15 orang cenggitu. very nice ah raya kat sana. makan2 borak2 ngn weingarteners, playing cards. hilang rasa rindu beraya di kg. tp mak ayah ttp x dilupakan..

mkn2 hari sabtu. raya hari ahad. isnin stat kelas. walaupun sat saja dpt mluangkan masa bersama tp mmg berbaloi. dpt tgk pm rapat ngn atie, kemain rapat. aku stay kt bilik arez. dia pulak skype ngn buah hati dia. aku tunduk tgk lantai. cubaan btui.

pagi raya bwat apa? tidoq. nk smbelih lembu xreti..

(ish mcm tulis diari lak)

 braderhud


antara juadah: rendang, sambal ikan bilis. sayur. ayam masak cili api.


selamat hari raya qurban dari students germany