Showing posts with label filem. Show all posts
Showing posts with label filem. Show all posts

Tuesday, October 22, 2013

samseng kl

As-salam..

baru2 ni aku tgk filem kl gangster. filem ni mmg best sbb lawan2 letop2 tembak2. mmg kna dgn taste aku. cumanya klasifikasi filem ni. agak x seswai bila budak2 bawah 18 tgk sbb ada adegan2 ganas, seks dan bahasa yg digunakn. pnuh dgn lu gua lu gua.

mnurut beautifulnara, filem ni awalnya class 18. tp dah bocor kt internet, dianugerahkn 13. sbagi direktor, Dato Yusof Haslam sgt kecewa dgn leakage tersebut. Tp lepas tayangan kt pawagam, dah dpt untung besar.

cuba tgk kt masyarakat. apa impaknya filem ni kt masyarakat? adakah pengajaran yg terkandung dlm filem lebih banyak daripada keburukan? Bg aku, tidak. keburukannya lebih byk. Pengajarannya ialah.. hmm.. sayangi ibu bapa, jgn hutang ngn along. or kalau nk jd samseng, putuskan hubungan dgn kluarga? lol

aku harap filem ni x kluar utk tayangan perdana kt tv. especially time hari raya. biar la dak2 skolah boleh access utk tgk kat tnet pun, tp ada usaha utk menghalang depa tgk. dak2 lani bukan boleh kira. melancap kt cyber cafe pon ada..

Saturday, September 15, 2012

hina Nabi

As-salam..

"Innocence of Muslims" , tajuk sbuah film pendek yg mempamerkan adegan seks Nabi Muhammad(kononnya) dgn seorg wanita dgn keldai gak kot. aku x tgk habes, mluat lagi mnyampah +sakit hati. bottomline is, film ni menghina nabi Muhammad SAW 100%

Maka umat Islam seluruh dunia bangkit dan menentang sekeras2nya terhdp film biadap ni. ada buat demo aman, demo ganas, mob dan bakaq bendera USA. kt libya, kedutaan USA mati ditembak, gara2 film sampah tu.

provokasi. itu ja musuh2 Islam ni maw. provok > Muslims marah > bakaq bendera/demo > cop terrorists. atas dunia depa buleh bwat macam2. kat akhirat , may u all rot in hell!

siapa direktor Film ni? klik sini  

kdg2 aku tepikiaq gak. kita ni mcm kna main oleh musuh Islam. kita macam puppet. contoh terbaik : lego.

Igt lagi dulu Lego bwat menan(mainan) Nabi Muhammad SAW. cover depan gambar baginda tgh bwat projek dgn isteri baginda. pastu semua pakat marah la, x ketinggalan rakyat malaysia. bwat protes la sepanduk la apa la. baguih! la ni Lego bwat Legoland kat johor, muka mana yg bg duit kt depa? muka hat protes tu la.

jgn protes dgn suara dan jeritan sahaja. protes skali dgn Iman!



Sunday, May 8, 2011

Filem plg best zaman ni!

As-salam..

anda penah tgk filem pls best dlm hidup anda? filem apa? avatar? transformer? harry poter? haha. smua filem tu x best. nk tgk filem plg best? ni la filem yg anda tgh tgk skrg. 'kematian osama bin laden.' ok. aku start dgn sejarah hitler dulu.

seperti mana yg anda taw, hitler tlh buat pembunuhan beramai ramai org yahudi. so org yahudi ni yg dari dulu xdak tanah mereka sndri menagih simpati dari beberapa negara utk mnubuhkan negara sndri. negara2 tertentu(allied force) dah bersetuju dlm 1 perjanjian memberi tanah kpd yahudi, iaitu palestin. allied force ni pun bunuh la org2 islam kat palestin tu dan clearkan palestin dan wujudkan negara israel.

cita kedua, 11 september. bayangkan sebuah bangunan kemegahan usa, wtc musnah mcm tu saja oleh serangan brani mati sebuah jet pejuang. mmg x masuk akal sbb usa kan teknologi dia power gila, xkan sebuah jet masuk negara sndri pun xtaw? radar masuk ayaq ka cheq? so bg aku, ni smua fitnah. bush time tu tuduh osama bin laden, bekas ketua al-qaeda. part ni yg tricky. bgku osama bin laden ni hanya la pelakon

ya, pelakon! bush @ obama bg duit kat osama supaya belakon n sebagai alasan dia nk serang tanah arab dan kaut minyak2 kat sana. secara logik, x mungkin usa x dpt cari tmpat persembunyian obama sbb kemajuan teknologi usa (radar, satelit). 1 lg, try google gambaq kematian osama bin laden dan anda akn jumpa gmbaq kematian dia (edited version). sbb apa obama bunuh pelakon upahan dia? aku xtaw. ni smua hny pendapat aku saja. sama2 kita saksikan filem ni sampai habes!