Showing posts with label mati. Show all posts
Showing posts with label mati. Show all posts

Wednesday, October 31, 2012

traffic light


As-salam..

aku igtkan dah mati dah td.

baru balik kelas, tggu kt trafic light. bila kale hijau aku truih lintas, xtgk kiri kanan dh.
tiba2 dtg sbjik keta VolksWagen , dreba pompuan, bwk laju cam haram. bila dia nmpak aku mlintas truih brek mencakaq. palat btui. xnmpak ka lampu pedestrian hijau?

bkn sebab dia mabuk. tp sebab 'logik'. dia mgkin beranggapan "xpa, pedestrian mst tgk kiri kanan dlu, so aku boleh pecut, and pedestrian lintas kmudian". kalau laaaaaa dia x tekan brek... hmm

nota:
1- pedestrian=pejalan kaki
       
2- pedestrian sgt diambil berat kat germany. ada laluan khas utk melintas. bila ada org nk melintas  kt laluan tu, keta kena brenti.
xmacam malaysia. 1 jalan tu smua laluan khas untuk melintas. bila nk mlintas, angkat tangan, keta brenti, dan lintas. :D

Sunday, May 8, 2011

Filem plg best zaman ni!

As-salam..

anda penah tgk filem pls best dlm hidup anda? filem apa? avatar? transformer? harry poter? haha. smua filem tu x best. nk tgk filem plg best? ni la filem yg anda tgh tgk skrg. 'kematian osama bin laden.' ok. aku start dgn sejarah hitler dulu.

seperti mana yg anda taw, hitler tlh buat pembunuhan beramai ramai org yahudi. so org yahudi ni yg dari dulu xdak tanah mereka sndri menagih simpati dari beberapa negara utk mnubuhkan negara sndri. negara2 tertentu(allied force) dah bersetuju dlm 1 perjanjian memberi tanah kpd yahudi, iaitu palestin. allied force ni pun bunuh la org2 islam kat palestin tu dan clearkan palestin dan wujudkan negara israel.

cita kedua, 11 september. bayangkan sebuah bangunan kemegahan usa, wtc musnah mcm tu saja oleh serangan brani mati sebuah jet pejuang. mmg x masuk akal sbb usa kan teknologi dia power gila, xkan sebuah jet masuk negara sndri pun xtaw? radar masuk ayaq ka cheq? so bg aku, ni smua fitnah. bush time tu tuduh osama bin laden, bekas ketua al-qaeda. part ni yg tricky. bgku osama bin laden ni hanya la pelakon

ya, pelakon! bush @ obama bg duit kat osama supaya belakon n sebagai alasan dia nk serang tanah arab dan kaut minyak2 kat sana. secara logik, x mungkin usa x dpt cari tmpat persembunyian obama sbb kemajuan teknologi usa (radar, satelit). 1 lg, try google gambaq kematian osama bin laden dan anda akn jumpa gmbaq kematian dia (edited version). sbb apa obama bunuh pelakon upahan dia? aku xtaw. ni smua hny pendapat aku saja. sama2 kita saksikan filem ni sampai habes!