Showing posts with label undi. Show all posts
Showing posts with label undi. Show all posts

Thursday, April 4, 2013

truth and lie

As-salam..

hari ni dalam sejarah malaysia, parlimen dibubarkan oleh PM, Jibby *bkn nama sebenar. setelah lama mana, byk spekulasi timbul, byk fitnah ditaburkan, byk tragedi terjadi sebelum pmbubaran. PRU13 mgkin akn diadakan x kurang dari 60 hari lg. bergantung kt pm.

*censored*

aku kuat kutuk kanan. malas nk cita kat sini. tp kalau sapa nk kutuk kanan jgn lupa jemput aku. XD.

pernah x dlm sejarah malaysia moden ni ramai rakyat bangkit dari terlena, sedar akan hak2 mereka, tahu dari mana ke mana duit mereka? yep. zaman pemerintahan Jibby *bkn nama sebenar* x sama dengan zaman pemerintahan che det, di mana waktu tu intenet xdak, jarang, atau lembab. so siang malam rakyat mendapat info2/berita2 dari tb,radio, akhbar arus perdana. dari situ kepala rakyat dapat dikawal agar tidak melawan, setuju dgn pihak kanan.

tp setelah intenet ada kat malaysia, rakyat mndapat info dgn lebih cepat. dgn adanya ipad,ipon smartpon tablet and bagai, lagi la cepat. "info" atau "fakta" yg ada kt internet perlu la ditapis, dikaji dari mana datangnya sumber. sebab zaman la ni canggih. manusia boleh tipu dgn tulisan, gambaq and video.

so kalau kanan x puas hati kat kiri, dia akn buat cita. begitu jugak sebaliknya. smpaikan ada yg sanggup tabur fitnah, ubah hukum Allah utk kepentingan. Nauzubillah. fitnah tu dosanya besaq. Intenet la medium harini utk manusia mendapatkan info2, fakta2 ttg apa yg terjadi kt malaysia.

kanan kiri xkan bersatu andai matlamat(niat) kanan x sama dgn kiri. 1 pihak akn berani kerana dia menggenggam kebenaran. 1 pihak lg akn takut kerana dia dibebankan kebatilan.

moga kebenaran tertegak di malaysia.
*tension xleh balik ngundi eii!