Wednesday, April 15, 2009

Liverpool's owning!

LIVERPOOL (4) VS CHELSEA (4)
STADIUM STAMFORD BRIDGE (STDM CHELSEA)
15/4/09

seri pn ok la drpd kalah.. btui dak. liverpool owning 1st half. tp chelsea bkn nk tgk ja.
2nd half chelsea owning balek. mmg bes la. sengit. kawan aku yg dh lama tggu gol liverpool,
tiba2 chelsea skor, truih blah. haha. pas ni chelsea lwn barca kot..

hoho. tgk2 skit highlight bwah nih.






0-1 F.AurĂ©lio 19′
gol nih xbole blah. lawa beb



X.Alonso (Pen) 28′
huh. no komen



Drogba 51′
bkannya drogba skor pun. capap btui. hihi. reina yg skor



Alex 56′
keeper mana bole save bola ni?



F.Lampard 76′
cun.



Lucas 81′
sebbek essien tu itam. kalo dy putih mmg xgol dah. liverpool seri



Kuyt 83′
lawa. wlaopun dikelilingi defenders yg rmai



F.Lampard 86′
yg nih lawa lg. xdak spa marking lampard pun. dah seri 4-4!




Thursday, April 9, 2009

bola kita dan bola depa

BOLA KITA

Kelantan (0) vs N9(1)
Stadium Sultan Mohamad lV(kelantan)

truk gila kelantan mengamuk. hoho. habeh cermin kreta . pastu p bakaq pa ntah. ntah la pa nk jadi ngan bola tempatan kita nih. bola pny penangan, bole bwak kpd pepecahan!









BOLA MEREKA

Liverpool (1) vs Chelsea (3)
Anfield (stadium Liverpool )

pg td aku bgun pkui 3. tgk bola mnit 18 dah 1-0. Torres skor.xpa2. dok mnit 40+ ivanovic skor lega skit. 1-1. stat 2nd half, ivanovic skor lg. kwn aku yg bru trun tgk liverpool cam nk kalah ja, trus blah. ahaha dok sat drogba skor plak. mmg bebaloi aku tgk dpa men pgi tuh

Xpa Liverpool, ada lg pluang kt Stamford Bridge. apa2 bole tjadi. gogo the Blues!



Friday, April 3, 2009

y Yahudi bijak?

assalamualaikom
selamat siang!

aku ada dengar lecturer german, Nikol gtaw kes pmbunuhan jews ramai2 kt jerman by hitler. aku bkan nk cita psai pmbunuhan tu.

jews dri dlu lg xdak tanah sndri. jd mcm2 la ngara yg dpa pindah randah kt dunia ni. kalu dpa msuk german mmg kna bunuh dek hitler tu. jd slah 1 cara xkna bunuh, dpa jd MERCHANT (pedagang).

Rasulullah pnah bersabda yg 9 per 10 pintu rezeki ialah pniagaan

Salahuddin Al Ayyubi pnah bekata sesiapa yang menguasai palestin, dy menguasai dunia

mcm ni la. mmg btul sabda Rasullah n
Salahuddin Al Ayyubi!!



yahudi mmg bijak..
dpa invent 1-1 bnda dan dpa jual. dpa mmg bgus dlm bisnes, matematik dll. dpa inventor, kita consumer. spa yg lg untung? kalu nk bg dpa bankrap, xyah la bli brg dpa. haiya! ni ada plak org Islam p sokong barang2 dpa. ________ pny org!

maleh aku nk kutuk org2 cam tu. x bkembang minda. aku da baca 1 blog ni. xigt la. tp aku ada quote la skit ayat2 dy. pnulis dy wat kajian, mgapa Yahudi bijak?

Di Israel, setelah mengetahui yang sang ibu sedang mengandung, pertama kali saya perhatikan ialah, sang ibu akan sering menyanyi dan bermain piano dan si ibu dan bapa akan membeli buku matematik dan menyelesaikan masalah matematik bersama suami

beliau gemar sekali memakan kacang badam dan kurma bersama susu , dan untuk tengah hari makan utama beliau ialah roti dan ikan tanpa kepala bersama salad yang digaul dengan badam dan berbagai jenis kekacang

kewajipan untuk ibu -ibu yang sedang mengandung mengambil pil minyak ikan

mereka gemar sekali memakan ikan (hanya isi atau fillet) dan biasanya daging tidak akan ada bersama dimeja jika ada ikan

mereka akan memakan buah buahan dahulu sebelum memakan hidangan utama.

merokok adalah taboo, apabila anda diundang makan dirumah Yahudi, jangan sekali kali merokok

Menurut mereka bermain muzik dan memahami nota notanya dapat meningkatkan lagi IQ kanak kanak dan sudah tentu bakal menjadikan budak itu bijak.

matematik berkonsepkan perniagaan dan pelajaran sains amatlah diberi keutamaan

kewajipan bagi mereka dan sukan yg diberi keutamaan ialah memanah, menembak dan berlari

murid murid ditekan dengan matapelajaran sains dan mereka digalakkan mencipta produk

menggoyangkan kepala mereka, menurut mereka ini dapat mengaktifkan otak mereka dan menambahkan oksigen dikepala

wallahua'lam

-badam n kekacang-