Sunday, September 19, 2010

ByE2


As-salam..

Aku ingn mengucapkan good luck kpd kawan2 yg masih study kat dalam dan especially luar negara. akmal h, f aiman, aiman a, idil, nazrul, nazirul aslam, budak2 502 n kelas2 lain. cepat masa blalu. dulu stadi sama2, men bola sama2 sekarang korg dh ada kt bumi lain. haha ;D

Betulkan niat, belajaq btui2, balik msia nnt bebakti pd agama n bangsa. negara tak yah kot. haha. yg paling penting skali jaga akidah.

Good Luck. Ku doakan korg sukses selalu

Usa, Canada, Uk, Ireland, Germany, Mesir, Russia, India, Australia, Perancis, Indon..
Semua dah ada 'kaki'~ sng



Wednesday, September 15, 2010

Freundschaft!


As-salam..

walau sehebat mana kebolehan kita, setinggi mana amal ilmu kita, secantik seanggun mana paras rupa kita, sebanyak mana harta kita, ingatlah..

kita hanya HambaNya, yang berjalan di atas muka bumiNya, menyedut udaraNya secara percuma setiap masa, yang meminjam segala galanya daripada-Nya. Tiada alasan langsung bagi kita utk bertakbur, bongkak sombong dgn barang pinjaman di atas Bumi ini.

Aku dapat lihat keindahan Islam, yg mgkin tiada dlm agama lain. Ada hadis yg menceritakan, tidak beriman seseorang yg tidur kekenyangan, sedangkan saudara jirannya kelaparan. Indahnya Islam! Islam tdk mngajar umatnya utk sombong, selfish.. tp utk mnolong orang lain jika mampu.

So, kalau rakan2 memrlukan petolongan, bantulah mrk. Jika kita tgh makan roti, potong 2 bg 1 kt kwn. Jangan sombong/ berpaling muka dgn mrk. buruk padahnya. serius, buruk padahnya!

bknnya apa, bnda ni penah tjadi kat aku. just nk pesan ja.








Friday, September 10, 2010

3 Down! n Aidilfitri


pass as, alevel, n dsh exam.. skrg tggu praktikal, btn n fly..
alhamdulillah.. usaha 2.5 tahun kat sini x sia2..

NAMUN..

sebenarnya sedih aku mengatasi gembira.. sedih melihat ramai kawan2 aku xleh fly skali..
aku bgtau perasaan ni kat Herr Stock, lecturer aku..

"Eigentlich bin ich traurig, weil viele meine Kommilitonen nicht fliegen dürfen"

Beliau pun bgtaw, diorang(lecturers) dah sedaya upaya menolong students, namun depa mmg deserve dpt markah tu..

kalau tu la hakikatnya, aku terima saja.. walaupun mmg sedih sgt2..
aku stadi skali dgn depa2 yg xpass.. time tu aku pikir si fulan ni msti bole fly punya..

tapi.. ni semua ketentuan Tuhan.. Allahlah Yang Maha Pemberi rezeki..

usaha menggunung tapi fail.. usaha sikit tp berjaya
itulah ketentuanNya

Belum tentu yg fail itu fail dlm hidupnya
Belum tentu yg pass exams berjaya dlm hidupnya

Allah hilangkan sekejap matahari, kerana nk memberi manusia pelangi..

aku yg pass ni harap ni kejayaan tebaik bagiku dan aku akan terus melangkah kedepan
tak guna kalau aku pandang belakang dan sedih.

dah2. stop pot pet pot pet
ni la statistik yg bole aku bwat (bukan grafik beschreibung ye)

DSH exam 25/67 fail
ALEVEL exam 15/67 fail
AS exam 1/67 fail
boleh fly 43/67

warga kerja blog ni mengucapkan
Selamat Hari Raya Aidilfitri
Maaf Zahir dan Batin
Maaf kalau post2 atau ayat2 blog ni mengguris hati sstgh pembaca
Kullu 'am waantum bikhair