Happy new year. Selamat mnyambut tahun baru 2014
azam2 tahun 2013 dah jd realiti atau mimpi?
aku lebih kpd nk cita pasal politik/finance negara la. best. you see, rakyat malam 31.12.13 telah turun ke dataran merdeka sebagai tanda memprotes atau berdemo utk kerajaan turunkan harga kos sara hidup dan mansuhkan cukai gst. namun permainan kerajaan utk menidakkan demonstrasi ni dgn kawalan media (buat propaganda utk menutup mata sesetengah rakyat) dgn mnyajikan konsert2 dan melabelkan perhimpunan tu sebagai "haram". ada pulak pokcik kata rakyat bersetuju dgn kenaikan harga barang sebab dia x terima sebarang aduan. habes tu rakyat yg sepuluh ribu yg turun perhimpunan tu bersetuju ka?
amek hampa 4 konsert!
antara orang yg bersetuju dgn harga kenaikan barang
UAI juga bersuara
dan yg aku plg sedih currency MYR. 1€ = RM4.51. tgkla trend graf ni. boleh nmpak "tangga" atau fasa MYR jatuh mendadak. dan dikala barang2 naik ni la anak tiri jib a.k.a anak kandung rosmah bole beli kondo RM110 juta kat new york. Seriously? menabung?
persoalannya, malaysia ni siapa punya? tanah yg dikongsi dgn 30 Milion orang dgn ada badan yg mnguruskn hal ehwal perbendaharaan dgn adil bernama "kerajaan" atau 1 syarikat perniagaan?
close your eyes. ask yourself: mati nanti nak bawak duit/harta benda ke masuk ke kubur? kejar dunia igtlah halal haram dan amal jariah.


No comments:
Post a Comment